فاطمه فاطمه ، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 3 روز سن داره

پاکنویس

نکته های ناب-تلنگرانه 1

1393/9/4 20:37
نویسنده : مامان بانو
271 بازدید
اشتراک گذاری

یکی ازدوستان که اتفاقا انسان بسیارفعالی درزمینه های تربیتی است وزحمات بسیاری در مسیر آشنایی جوانان ونوجوانان باوجود مقدس ائمه معصومین (علیهم السلام)نیز کشیده است نقل می کرد:خداوندبه من فرزندی عطافرمودکه درسن جوانی ازمسیرخارج صلاح خارج شدواعمالش باعث سرافکندگی من می شدودرعوض همسایه ای داشتیم که انسان مقیدوآدم سالمی نبوداماخدافرزندی پاک وجوانی شایسته به اوعنایت کرده بود.

روزی باشنیدن خبریکی ازکارهای زشت پسرم عصبانی شده به حرم مطهرامام رضا(علیه السلام )مشرف شدم وازحضرت بسیارگله کردم که چراپسرمن که عمرم رابرای خدمت به شماگذرانده ام اینچنین وفرزندهمسایه ی منحرفم آنچنان باشد؟

همان شب درعالم خواب،علی بن موسی الرضا(علیه السلام)رادیدم وحضرت فرمودند:می دانی چراچنین شده است؟چون وقی فرزندتوبه دنیا آمددردل شروع به نقشه کشیدن کردی وبرای تربیتش فقط به معلومات وتجربیات تربیتی خوددل بستی ومغرور شدی.

اماهمسایه ات باهمه ی بدی هایش،روزی که فرزندش متولدشدحتی به حرم مانیامدوازداخل خیابان چشم به گنبددوخت وگفت:شماکه میدانیدمن بلدنیستم کسی راتربیت کنم واگرمیتوانستم تربیت کنم خودم راتربیت می کردم پس به شمااتمادمی کنم وفرزندم رابه دستتان می سپارم خودتان اورا آنگونه که دوست دارید تربیت کنید.

فرزنداوراماتربیت کردیم وفرزندتوراخودت!

وچه زیبامی شوداگرکسی درعین رعایت کامل قوانین علمی وتجربی تربیتی،نتیجه به کاربستن همه تکنیک های تربیتی خودابه اهل بیت (علیهم السلام) واگذارد.گفته اندیکی ازلازمه های ظهورامام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)وجود313نفرفرماندهان سپاه حضرت است .ایاتابه حال به این فکرکرده ایدکه این313نفربایدازکجابیایند؟چطورساخته شوند؟

آیابایدازآسمان بیایند؟

آیاغیرازمن وتووفرزندان ما،افراددیکری بایداین جمعیت راتشکیل دهند؟

پس بایدبه این بیندیشیم که اگرخودمان نتوانستیم یکی ازآنهاباشیم ،حداقل تلاش کنیم شایدیکی آنان به دست ماتربیت شودودرغیراین صورت بایدگفت:ماهم درتاخیرفرج امام زمان(عج)مقصریم.

منبع:کتاب "مثلث راجدی بگیرید"نوشته سیدمجتبی هاشمی محجوب

---------------------------------------------------------------------------------------


فاطمه ام تورابه ائمه هدی میسارم تاآنگونه که دوست دارند توراتربیت کنند،پاری وقت هاباخودم به این نتیجه میرسم ماانسانها چقدردرمقابل عظمت علم اهل بیت حقیریم وفکرمیکنیم خیلی میدونیم !جالب انگیز ناکه مادرم نه نازدونه ململی(رجوع به دایره المعارف مادری)

 

پسندها (2)

نظرات (1)

مامان نازنین زهرا
6 آذر 93 0:43
وااااااااااااای بانو این صحبتی که من وخواهری همیشه با هم داریم ..که روش های تربیتی اصلش دست اون بالا بالایی هاس...خدایا صدامو میشنوی ریش وقیچی دست خودت ... ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده...جالب انگیزناکت منو کشته ...
مامان بانو
پاسخ
خدمت خواهرعزیزعرض کنم که بله ازقدیم حافظ گفته ..................بدرقه ی رهت شودهمت شهنه نجف0مصرع اولش یادم رفت...سلام به خواهران مکرمه برسانید....قربون قدمت آبجی........................لغت نامه مادرخداس دیگهچه میشه کرد
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پاکنویس می باشد